![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Súkromná hotelová akadémia ESO Euroškola Slovensko, J. A. Komenského 1, Michalovce
Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti,
jej výsledkoch a podmienkach školy
za školský rok 2005/2006
Michalovce, 30. október 2006 spracovala: Mgr.M.Harmanová
A/ Základné identifikačné údaje o škole:
Názov školy: Súkromná kotelová akadémia (ďalej len SHA) ESO Euroškola Slovensko
Adresa školy: J. A. Komenského 1, 071 01 Michalovce
Telefónne čísla školy: 056/ 642 25 73
056/ 688 17 45
Faxové číslo školy: 056/ 642 25 73
Internetová adresa školy: www.haesomi.edu.sk
Elektronická adresa školy: skola@haesomi.edu.sk
Zriaďovateľom školy je spoločnosť s ručením obmedzeným ESO Euroškola Slovensko, so sídlom v Prešove, Volgogradská 13.
Riaditeľom SHA ESO Euroškoly v Michalovciach je Doc. Ing. Michal Badida, PhD.
V uplynulom školskom roku rada školy nezasadala, keďže z predchádzajúcich školských rokov nebola uchovaná žiadna dokumentácia o jej zvolení.
B/ Údaje o počte žiakov školy:
Škola zahájila školský rok 2005/2006 s počtom žiakov 85, avšak po zmenách, ktoré nastali v priebehu školského roka, tento bol ukončený s počtom žiakov 87. V druhom a treťom ročníku na odišli dvaja žiaci, po jednom z každej z menovaných tried. V prvom ročníku nám naopak pribudli štyria žiaci. V škole nie sú žiadni žiaci so špeciálnymi
výchovno-vzdelávacími potrebami.
D/ Údaje o počte prijatých žiakov do prvého ročníka SŠ:
V uplynulom školskom roku prejavilo záujem študovať u nás 53 žiakov, z toho 28 žiakov malo SHA ESO Euroškolu uvedenú ako prvú školu. Na základe rozhodnutia zriaďovateľa školy o prijímaní žiakov bez prijímacích pohovorom boli všetci záujemcovia o štúdium na našej škole prijatí. Spolu 29 žiakov odovzdalo zápisný lístok na našej škole, dvaja žiaci však tento zápis následne zrušili.
E/ Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania:
1.ročník:
Celkový prospech:
prospel s vyznamenaním |
3 žiaci |
prospel veľmi dobre |
5 žiaci |
prospel |
8 žiaci |
neprospel |
0 žiakov |
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov:
predmet |
SJL |
NEJ |
ANJ |
DEJ |
MAT |
TEO |
TPP |
NAP |
PCH |
AFY |
EKL |
OBN |
TEV |
priemer |
2,9 |
2,7 |
2,6 |
1,2 |
1,5 |
2,4 |
2,9 |
1,8 |
2,1 |
1,1 |
1,2 |
1,6 |
1,1 |
2.ročník:
Celkový prospech:
prospel s vyznamenaním |
4 žiaci |
prospel veľmi dobre |
5 žiaci |
prospel |
14 žiaci |
neprospel |
0 žiakov |
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov:
predmet |
SJL |
NEJ |
ANJ |
DEJ |
MAT |
TEV |
TEO |
TPP |
NAV |
EKO |
ADK |
ZCH |
priemer |
3,2 |
2,6 |
2,7 |
1,8 |
2,1 |
1,2 |
2,9 |
2,5 |
2,4 |
2,8 |
1,4 |
2,6 |
3.ročník:
Celkový prospech:
prospel s vyznamenaním |
3 žiaci |
prospel veľmi dobre |
10 žiaci |
prospel |
10 žiaci |
neprospel |
0 žiakov |
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov:
predmet |
SJL |
ANJ |
NEJ |
MAT |
TEV |
GCR |
EKO |
ADK |
INF |
TEO |
TPP |
PRX |
SPK |
priemer |
2,1 |
2,9 |
2,3 |
1,9 |
1,1 |
1,7 |
2,2 |
1,2 |
1,04 |
2,0 |
1,6 |
1,5 |
1,3 |
4.ročník:
Celkový prospech:
prospel s vyznamenaním |
5 žiaci |
prospel veľmi dobre |
10 žiaci |
prospel |
10 žiaci |
neprospel |
0 žiakov |
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov:
predmet |
SJL |
NEJ |
ANJ |
TEV |
GCR |
EKO |
ÚČT |
INF |
HGM |
PRX |
KANJ |
priemer |
2,1 |
2,0 |
2,9 |
1,2 |
1,0 |
2,4 |
2,3 |
1,0 |
1,7 |
1,6 |
2,0 |
F/ Zoznam študijných odborov a učebných odborov a ich zameraní, v ktorých škola zabezpečuje výchovu a vzdelávanie, zoznam uplatňovaných učebných plánov:
Škola poskytuje výchovu a vzdelávanie v študijnom odbore 6323 6 Hotelová akadémia, ktorá je päťročných študijným odborom a poskytuje úplné stredoškolské vzdelanie. Žiakom je tiež umožnené získať výučný list v odbore Kuchár, alebo v odbore Čašník. Škola vo výchovno-vzdelávacom procese uplatňuje učebné plány platné pre študijný odbor 6323 6 Hotelová akadémia (pre uč. plán viď Príloha č.1).
G/ Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy:
V školskom roku 2005/2006 mala škola 15 pedagogických zamestnancov, z ktorých 8 zamestnancov bolo interných a zvyšok boli externí zamestnanci školy. Pedagogické predpoklady spĺňa 13 zo všetkých zamestnancov a to znamená, že takmer 87% vyučujúcich má pedagogické kvalifikačné predpoklady na výučbu. Pokiaľ ide o odborné kvalifikačné predpoklady, tie nespĺňa len niečo vyše 13% učiteľov. Odborne boli vyučované tieto predmety: Slovenský jazyk a literatúra, Nemecký jazyk, Anglický jazyk, Praktická chémia, Technika obsluhy, Náuka o potravinách, Technológia prípravy pokrmov, Telesná výchova, Ekológia, Náboženská výchova, Ekonomika, Účtovníctvo, Informatika, Hotelový a gastronomický manažment, Prax, Náuka o výžive. Medzi neodborne odučené predmety sa radia: Aplikovaná fyzika, Dejepis, Matematika, Občianska náuka, Etická výchova, Základy cestovného ruchu a hotelierstva a Administratíva a korešpondencia. Škola nemá vlastných nepedagogických zamestnancov.
H/ Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy:
Štyria spomedzi interných zamestnancov školy, menovite Doc. Badida, PaedDr. Badidová, Mgr. Šipošová a Ing. Mačičáková , absolvovali v školskom roku 2005/2006 tzv. IKT kurz, v ktorom získali základnú zručnosť v práci s informačno-komunikačnými technológiami. Menovaní absolvovali tento kurz v počte 30 hodín, v závere ktorého každý z účastníkov vypracoval a odprezentoval prezentáciu v Power Pointe a následne obdržal certifikát o absolvovaní tohto kurzu. Tento kurz už predtým absolvovala Mgr. Harmanová. Ďalej sa p. Čisarová a PaedDr. Badidová zúčastnili jednodňového Kurzu prvej pomoci, v ktorom získali základné poznatky o prvej pomoci a v jeho závere získali certifikát o absolvovaní kurzu. Všetky spomenuté kurzy sa začali a boli aj ukončené v šk. roku 2005/2006.
I/ Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti:
V priebehu uplynulého školského roka sa škole podarilo veľmi úspešne prezentovať na niekoľkých akciách. V období od novembra 2005 do marca 2006 sme začali postupne zoznamovať žiakov základných škôl v okresoch Michalovce, Sobrance, Trebišov a Humenné s možnosťou štúdia na našej škole formou diskusie a prezentácie na každej ZŠ. Postupne sme navštívili takmer dvadsať základných škôl v spomínaných regiónoch. Úspešnosť týchto prezentácií je viditeľná na zvýšenom počte prijatých žiakov oproti predchádzajúcemu školskému roku.
V decembri 2005 sa nám podarilo zorganizovať v poradí prvý Deň otvorených dverí, na ktorom participovali všetci pedagógovia, ako aj žiaci našej školy. V jednotlivých miestnostiach prezentovali žiaci seba, svoju prácu a zároveň školu. Študenti pred prítomnými miešali nealkoholické nápoje, v učebni informatiky mali návštevníci možnosť pozrieť si zábery žiakov z rôznych zahraničných praxí. V ďalších miestnostiach boli zobrazené anglické a nemecké Vianoce s rôznymi tradičnými pochúťkami, ktoré boli ponúknuté aj prichádzajúcim. Na záver si návštevníci mohli pozrieť slávnostné tabule pripravené na rôzne príležitosti a pozorovať študentov pri pečení a zdobení palaciniek, ktoré nakoniec aj ochutnávali. 1.DOD bol zakončený recepciou, na ktorú boli pozvaní všetci tí, ktorí k úspešnosti tohto dňa prispeli finančne alebo vecne.
V decembri 2005 bola v Zemplínskom múzeu v Michalovciach poriadaná recepcia pri príležitosti stretnutia zástupcov Karpatského Euroregiónu. Celú túto recepciu sme nielen pripravovali, ale naši žiaci boli aj obsluhujúcim personálom a mali možnosť si tu precvičiť aj základné znalosti cudzích jazykov, keďže komunikačným jazykom bola angličtina a väčšina zúčastnených boli reprezentanti okolitých krajín.
Vďaka tejto akcii boli naši študenti pozvaní, aby participovali ako obsluhujúci personál na recepcii poriadanej Základnou školou na ulici J. Švermu v Michalovciach, ktorá oslavovala výročie založenia školy. Touto akciou si žiaci urobili dobré meno v povedomí pedagógov Michalovských škôl a zviditeľnili meno našej školy aj v povedomí zástupcov Mestského úradu, ktorí sa tejto akcie zúčastnili.
V januári 2006 sa Mgr. Marcela Harmanová zúčastnila na stretnutí zástupcov michalovských stredných škôl s výchovnými poradcami základných škôl z celého Sobranecka. Toto stretnutie bolo organizované Pedagogicko-psychologickou poradňou so sídlom v Sobranciach a malo pomôcť výchovným poradcom získať čo najviac informácií o stredných školách, o ktoré žiaci javia záujem.
V týždni od 6.-10.marca 2006 organizovala škola Barmanský kurz pre svojich študentov. Tento kurz bol vedený pánom Šuchtom, ktorý je vo vedení Slovenskej barmanskej asociácie. V rozhovore pre denník Nový čas p. Šuchta pozitívne hodnotil úspechy našich študentov, ktorí v tom čase boli účastníkmi kurzu. Článok dotváral fotomateriál, na ktorom boli zobrazené dve študentky piateho ročníka (menovite Viktótia Kováčová a Lucia Dlugošová ) ako prezentujú práve pripravený nápoj. Týmto spôsobom bola škole urobená pozitívna reklama nielen v rodičovskej obci ale aj medzi širokou verejnosťou v najčítanejšom slovenskom denníku.
V priebehu celého školského roka boli v dvojtýždenníku Extra Zemplín uverejnené spolu tri články o našej škole, týkajúce sa jednak štúdia na škole a podmienok prijatia na štúdium, ale aj aktivít, ktoré škola organizovala a ktorých sa zúčastnila.
V máji 2006 sa po prvýkrát konali praktické skúšky k výučnému listu, v rámci ktorých žiaci pripravovali slávnostné tabule na rôzne príležitosti a taktiež recepciu pre rodičov a blízkych príbuzných. Samotní žiaci ako aj všetci prítomní boli milo prekvapení tým, čo študenti dokážu vytvoriť a naaranžovať. Atmosféru celej udalosti dodal fakt, že recepcia ako aj samotné skúšky sa konali v priestoroch reštaurácie Zlatý bažant.
V závere školského roka sa v areáli základnej školy, od ktorej má škola prenajaté priestory, usporiadal tzv. „Deň Južanov“. Túto akciu pripravili základné a materské školy sídliace na sídlisku Juh v Michalovciach za finančnej podpory Mestského úradu. Po skončení akcie sa konala recepcia pre pozvaných poslancov Mestského zastupiteľstva a čelných predstaviteľov Mestského úradu v Michalovciach. Za prípravu ako aj realizáciu tejto recepcie bola zodpovedná a úspešne ju zvládla Súkromná hotelová akadémia ESO Euroškola so sídlom na ulici Komenského v Michalovciach.
J/ Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená:
Škola je zapojená do projektu Infovek, v rámci ktorého sme spracovali projekt, prostredníctvom ktorého sme sa pokúsili získať prostriedky na zakúpenie informačno-komunikačných technológií. Tento zámer sa nám nepodarilo splniť, keďže tento projekt nebol schválený.
L/ Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy:
Škola pred začatím školského roka 2005/2006 zmenila sídlo a presťahovala sa do priestorov prenajatých od Základnej školy na ulici J. A. Komenského 1, v Michalovciach. Škola bola teda situovaná do typicky školských priestorov, kde má umiestnené všetky triedy, učebňu ADK a učebňu informatiky. V priestoroch reštaurácie Zlatý Bažant má škola upravenú cvičnú kuchyňu a dve stolovacie miestnosti. Tieto priestory plne pokrývali požiadavky školy, aj keď ich vybavenie sme sa postupne smažili zlepšovať v priebehu celého roka. Postupne boli dokupované hlavne pomôcky na odborné predmety- teda do cvičnej kuchyne, ale zakúpili sme aj mapy, ktoré sa môžu používať na spätnom projektore a preto sú trvalejšej hodnoty a taktiež sme zakúpili prenosný spätný projektor. Škola má k dispozícii spolu osem funkčných počítačov, z toho šesť z nich má aj pripojenie na internet. Na skvalitnenie a spestrenie výučby cudzích jazykov sme zakúpili ďalší magnetofón a počas celého roka sme odoberali časopis na nemecký aj anglický jazyk. Počas celého školského roka sme dopĺňali učiteľskú knižnicu o odborné knihy a umožňovali tak pedagógom skvalitňovať vzdelávací proces. V tomto trende má škola záujem pokračovať aj v ďalších rokoch.
M/ Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy:
Správu o hospodárení za predchádzajúci kalendárny rok spracuje ESO Euroškola Slovensko, s.r.o., Volgogradská 13, Prešov. Správa bude obsahovať údaje o dotáciách zo štátneho rozpočtu na žiakov, údaje o príspevkoch na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi vyživovaciu povinnosť. Súčasťou spomínanej správy budú aj údaje o finančných prostriedkoch prijatých za vzdelávacie poukazy a spôsobe ich použitia v členení podľa financovaných aktivít.
Bod 4.Údaje o finančných prostriedkoch získaných od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít.
V školskom roku 2005/2006 sa škole podarilo získať spolu 22 696 SKK, ktoré použila nasledovne:
Príprava a tlač reklamných materiálov o škole 5 355 SKK
Vyvolanie filmu a výroba fotografií 180 SKK
Fotoalbum 180 SKK
Príprava recepcie ku Dňu otvorených dverí 6 316,50 SKK
Látka na „sukne“ (ozdobné plátno na stoly) 326,50 SKK
Pomôcky do cvičnej kuchyne (steakové príbory a poháre) 755 SKK
Príspevok na exkurziu pre žiakov 3. a 4. ročníka 1 500 SKK
Knihy- odmeny pre žiakov na záver školského roka 1 495 SKK
Vybavenie zborovne 6 588 SKK
Spolu 22 696 SKK
N/ Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia:
V pláne rozvoja školy si v minulom školskom roku za svoje priority škola vytýčila zlepšiť personálne obsadenie pedagogického zboru (získať kvalifikovaných učiteľov), čo sa nám aj podarilo vďaka spolupráci so Základnou školou v ktorej sídlime. Taktiež sme chceli zlepšiť vybavenie učebnicami ako aj materiálne vybavenie školy. Čo sa týka vybavenia učebnicami, škola v priebehu školského roka obdržala spolu 24 rôznych druhov učebníc, či už žiackych alebo do učiteľskej knižnice. Ďalšou dôležitou úlohou bolo podieľať sa na realizácii úloh Národného programu boja proti drogám. Tu sme sa snažili hlavne zvýšiť informovanosť našich študentov a týmto predchádzať a eliminovať používanie akýchkoľvek drog. Žiaci absolvovali besedu s MUDr. Hermanom, ktorý je riaditeľom Regionálneho ústavu verejného zdravotníctva v Michalovciach. S ním žiaci komunikovali na tému zdravej výživy, mali možnosť dozvedieť sa o svojom zdravotnom stave, ale boli im poskytnuté aj informácie o vplyve drog na náš organizmus a ich dôsledkoch. Žiaci taktiež získali poznatky z oblasti právnej. Na tému Drogy a právne dôsledky pri ich používaní nezletilými diskutovali žiaci s pani Ferikovou z OR PZ SR v Michalovciach. V rámci Dňa bez tabaku sa nám podarilo urobiť medzi žiakmi zbierku cigariet, ktoré boli následne zničené.
Jednou z pre nás dôležitých úloh bolo ďalšie budovanie partnerských vzťahov v oblasti zahraničnej praxe. V tomto smere sa našej materskej firme podarilo začať spoluprácu s firmou SANI, s.a., so sídlom v Grécku, Chalkidiki. Po absolvovaní výberu sa tejto praxe zúčastnil Lukáš Adam z 2.A. Čo sa týka zahraničnej praxe, v uplynulom školskom roku sa tejto praxe zúčastnilo celkom 20 študentov, čo je necelých 23% z celkového počtu žiakov školy.
O/ Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť (podľa SWOT analýzy) :
Medzi silné stránky školy patrí kvalifikovanosť a skúsenosti pedagógov a zároveň ich zvyšujúce sa schopnosti v rámci informačno-komunikačných technológií. Keďže ESO Euroškola vznikla v Michalovciach, kde štátna hotelová akadémia fungovala už dosť dlho, dá sa za pozitívny pokladať aj fakt, že sa táto škola udržala v konkurencii, a o tom, že je silným konkurentom svedčí aj počet žiakov zapísaných do prvého ročníka, keďže je tam viditeľný rastúci trend. Z pohľadu SWOT analýzy je za silnú stránku považované aj obmedzenie takzvaných „early school leavers“. V tomto smere je teda jasné, že hotelové akadémie
(5-ročné) majú nielen pozitívny vplyv na vývoj vzdelanosti v štáte pokiaľ ide o sekundárne vzdelávanie, ale aj na zvýšenie ukazovateľa priemernej očakávanej dĺžky štúdia. Zároveň však pomáhajú spomaľovať rast nezamestnanosti v regióne. Ďalšou silnou stránkou našej školy v minulom školskom roku bolo delenie žiakov na skupiny v takmer všetkých predmetoch, ktoré to umožňujú. Žiaci tak mali väčšiu šancu vyskúšať si získané poznatky priamo na hodine a pedagóg mal zároveň lepšiu spätnú väzbu a mohol následne zefektívňovať výučbu. Na strane druhej tieto delenia na skupiny negatívne ovplyvňujú tvorbu rozvrhu. Za pozitívne považujeme aj to, že naši žiaci už počas štúdia majú dosť možností absolvovať prax v zahraničí - na Kréte, v Taliansku a Nemecku. V školskom roku 2005/2006 sme rozšírili možnosti zahraničnej praxe o 5-hviezdičkový hotel Oceania Club na Chalkidikách. Takto majú žiaci veľkú šancu preveriť si svoje praktické skúsenosti, svoje jazykové kvality, či už v nemčine alebo angličtine, a tiež možnosť získať certifikát o absolvovaní zahraničnej praxe z toho ktorého hotela. Takýto certifikát môže pre nich znamenať veľkú devízu do života a otvárať im možnosti tak u nás ako aj v zahraničí.
Medzi slabšie stránky patrí nedostatočná prístupnosť študijnej odbornej literatúry a nedostatok učebníc. Našu zatiaľ nízku schopnosť zisťovať potreby trhu práce sa v budúcnosti budeme snažiť odstrániť väčšou spoluprácou s Úradom práce v Michalovciach. Pokiaľ ide o minulý školský rok, nemôžete hovoriť o dostatočnej informovanosti v oblasti moderných zahraničných projektov. Ako negatívnu vidíme aj orientáciu na tradičnú školu, ktorá sa zakladá na odovzdávaní vedomostí, memorovaní, verbálnych metódach a frontálnej výučbe. Toto však súvisí s nedostatočným vybavením počítačmi a ďalšou informačno-komunikačnou technikou.
V rámci praktickej prípravy žiakov na budúce povolanie škola spolupracuje s mnohými reštauračnými zariadeniami v meste Michalovce (Hotel Družba, Hotel Jalta, Hotel Jazero, reštaurácie Zlatý Bažant, Paladium, La Sardegna, Biela Labuť, pizzeria Dominos, Romana, Wiking, Galaxy, Slnečný dvor,atď.) a okolí a v priebehu školského roka prejavovali záujem o spoluprácu aj ďalšie subjekty.
Množstvo príležitostí je žiakom poskytnutých aj prostredníctvom možnosti absolvovať zahraničnú prax a budovať si tak možnosti zamestnať sa kdekoľvek v rámci Európskej únie, nielen na Slovensku.
Všetky vyššie spomenuté príležitosti ako aj úspešnosť samotného výchovno-vzdelávacieho procesu je neustále ohrozovaná aj vonkajšími vplyvmi. Medzi inými môžeme spomenúť úzky vzťah medzi sociálno-ekonomickou situáciou rodiny a dosiahnutou úrovňou vzdelania detí. negatívne taktiež pôsobí deformovaný trh práce, vysoká nezamestnanosť v regióne a nízky záujem podnikateľskej obce o kvalifikovanú pracovnú silu. Pretrvávajúcim negatívom ostáva nízky podiel HDP vynakladaný na vzdelávanie zo strany štátu.
P/ Výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania a uplatnenie žiakov na pracovnom trhu alebo ich úspešnosť prijímania na ďalšie štúdium:
Úspešnosť školy pri príprava na výkon povolania a uplatnení žiakov na pracovnom trhu , ani úspešnosť prijímania na ďalšie štúdium nie je zatiaľ možné zhodnotiť, keďže v školskom roku 2005/2006 škola ešte nemala posledný (t.j. piaty) ročník štúdia, a teda nemala ešte žiadnych absolventov.
Príloha č.1
Ministerstvo školstva Slovenskej republiky
UČEBNÝ PLÁN
Študijný odbor: 6323 6 Hotelová akadémia
Denné štúdium absolventov základnej školy
Kategórie a názvy Počet týždenných vyučovacích hodín Spolu
vyučovacích predmetov v ročníku
1. 2. 3. 4. 5.
A Povinné vyučovacie
predmety 34 34 34 34 33
1.Spoločenskovedné 14 12 9 9 9 53
slovenský jazyk (SJL) 2/2 2/2 2/2 2/2 2/2 10
1.cudzí jazyk (PCJ) 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 20
2.cudzí jazyk (DCJ) 3/3 3/3 3/3 3/3 3/3 15
občianska náuka (OBN) 2 - - - - 2
dejepis (DEJ) 2 2 - - - 4
etická výchova (ETI) 1/1 1/1 - - - 2
/náboženská výchova (NAB)
2.Matematicko-
prírodovedné 6 2 2 - - 10
matematika (MAT) 2/2 2/2 2/2 - - 6
praktická chémia (PCH) 2/1 - - - - 2
aplikovaná fyzika (AFY) 1/1 - - - - 1
ekológia (EKL) 1 - - - - 1
3.Telesná výchova (TEV) 2/2 2/2 2/2 2/2 2/2 10
4.Odborné 12 18 21 23 22
náuka o potravi-
nách (NAP) 2 - - - - 2
náuka o výžive (NAV) - 2 - - - 2
geografia cestovného
ruchu (GCR) - - 2 2 - 4
právo (PRA) - - - - 2 2
ekonomika (EKO) - 2/2 2/2 2/2 2/2 8
účtovníctvo (UCT) - - - 3/3 3/3 6
administratíva
a korešpondencia (ADK) - 2/2 2/2 - - 4
informatika (INF) - - 2/2 2/2 2/2 6
technika obsluhy (TEO) 3/3 4/4 3/3 - - 10
technológia prípra-
vy pokrmov (TPP) 7/5 6/5 2/2 - - 15
hotelový a gastrono-
mický manažment (HGM) - - - 5/5 5/5 10
1. 2. 3. 4. 5.
základy cestovného ruchu
a hotelierstva (ZCH) - 2 - - - 2
marketing (MAR) - - - - 3/3 3
spoločenská
komunikácia (SPK) - - 2 - - 2
prax (PRX) - - 6/6 6/6 - 12
voliteľné predmety - - - 3/3 4/4 7
B.Voliteľné predmety
matematika (MAT) 2-4
3.cudzí jazyk 2-4
komunikácia v cudzom jazyku (KCJ) 2-4
cvičenia z informatiky (CVI) 2
kongresové služby (KOS) 1
animácia v hoteli (ANH) 1
C.Nepovinné vyučo-
vacie predmety
dopravná výchova (DOV) 2
športové hry (ŠPH) 2-10
konverzácia v cudzom jazyku (KCJ) 2-10
cvičenia z matematiky (CVM) 2-10
estetická výchova (ESV) 2
cvičenia z administratívy
a korešpondencie (CAK) 2-8